SEKETIKA BERSAMA KELUARGA ANGKAT

ASSALAMUALAIKUM..

petang tahun baru 2012
aku dan kawan2 telak ke
KAMPUNG GENTING MALEK
rumah keluarga angkat..



antara yang pergi
muizz..pt..fadhil..aiman dan aku.

tapi gambo secara berdua neh adalah 
adik beradik bersama keluarga angkat masing2

muizz n pt

aku n halim

aiman n adib

hamzi n fadhil


neh semua terjadi sbb kitaorg join 
program bakti siswa perdana
di ulu yam, batang kali




ni adalah kenangan time 
sblom exam sem 1
kitaorg pergi balik ke sana
ini adalah keluarga angkat fadhil n hamzi

.................................................
PADA 1 - 2 JAN 2012
baru2 neh..
sekali lagi kita org pergi ke sana
tetapi yg pergi kali neh hanya 
aku , aiman, fadhil, pt dan muiz
adib x ngikot sbb ade hal last2 menit
hamzi dah smbong blaja di jordan
halim pulak dah jugak smbong blaja di turki

pergi ke sana dalam petang ahad 1 jan 2012
dgn hujan lebatnya dan menaiki kereta viVa AIMAN
kemudian mengambil fadhil di medan kit ,ipoh
tros bertolak ke ulu yam,
sampai kat sana kena lah pulak amik 
pt n muiz di ktm batang kali
 ketika neh la jagi masalah ..mereka lewat tiba.
jenuh menunggunya sbb tersalah train semasa pertukatan ktm di rawang..
dalam pkol 10.30 malam baru sampai..
naseb ler sblom tuh dah lepak kat umah keluarga angkat aku..
dapat makan buah-buahan = DURIANN , MANGGISS,, LANGSATT, DAN BNYAK LAGI
kenyang sementara menunggu mereka..haha

malam tuh ktaorg tido di rumah angkat masing2
muiz n pt di rumah keluarga mereka
aiman di rumah kluarga angkatnya
fadhil di rumah kluarga angkat aiman sbb kluarga angkatnya tiada
mereka ke HOSPITAL KL
kerana kakak angkat fadhil di masokkan ke hospital.
aku plak bermalam di rumah keluarga angkatku sorg2..sbb HALIM XDE
haha

keesokkan harinya..
pagi2 lagi aku ikot ayah n mak angkat aku ke dusun mereka utk mengambil durian .
pergh!!! waa cakap lu bnyak durian wehh
makan xkan habess
yang si aiman n fadhil pi jugak dusun buan-buahan ayah angkat mereka..
macm2 buah ade laa kan

lpas tuh semua pakat pi dusun ayah angkat muiz n pt plak
banyak laa buah2 yg di angkotnyaa
ni antara yg sempat di snap gambo buah2 nyee..
lain smpat makan je laa kan

durian + cempedakk

kalau korg semua nak tau pokok yg pak cik tuh 
pegang adalah pokok tongkat ali :))
dia kate kalau pokok beso tuh 3 org cabot cnfm xboleh..haha


ni plak aksi mereka2 mengambil buah manggis..
pokok rendang senag diambil dan di makan.. :))

ni antara longgokan buah manggis..
sbnonya bnyak lagi haaa

nih aksi org lapo ..sambil malkan buah manggis...haha

lpas selesai amik buah-buahan
pergi lah pulak mandi di sungai..
pergh!! mmg best la kan

lpas makan tghhari.. mula bertolak pulang.
tapi kitaorg singgah di hospital KL dahulu 
utk melawat kakak angkat fadhil

lpas tuh ke USIM ,di Nilai 
menghanto muiz n pt.
alang2 dah sampat sana lepak dulu ngan membe2 USIM..
aman n amin kembo, istiqlal, n lain2
siap buat pembahagian buah-buahan lagi haa.
maklomlah kereta penoh dgn buah2 sesaja..
lpas tuh pulanglah kami ke ipoh 
dengan selamatnya
ALHAMDULILLAH
seronok + gembira + penat + habis duit..haha
maklomlah ke tmpat orang memerlukan kos..
tpi xpe gembira pnya pasal
rugi ler sape2 yg xpergi!!! haha

PESANAN BUAT HALIM :))

adik2 angkat kita dan budak2 mencari dimanakah anda..
rindu mungkin mereka..haha
siap bertanya lagi mengapa abg halim xdatang..
si adik kecik neh jugak mencari anda mungkin..haha

halim :: adik humaira' dah beso dah haa.. 3 bulan xjumpa.
mula2 takot nak jmpa aku..tapi lama2 baik sesaja..
asyik gelak je memanjang panggil .abg3x
ayah n mak angkat jgak KIRIM SALAM kat kau :))
nanti datang ler lagi bila dah balik malaysia weii

nih kenangan bersama budak2 time bakti siswa !!!


ini semua terbaekk dari dari aku wahai HALIM
dari aku ==**AIDIL**



TERIMA KASIH KEPADA MAK N AYAH ANGKAT 
SERTA ADIK2
termasok juga KELUARGA2 ANGKAT LAIN

.............................
hidup senantiasa gembira bersama orang tersayang!!!

 dan ingatlah senantiasa

~hidup bukan ujian yang disangka indah~


9 comments:

ayiel said...

perghhh~banyaknya buah!! nak DURIAN!!!!!!!!!

Aidil Suhaimee said...

pergh!!! sedap weiii isi kuning2 jee haaa.......blambak2 kat dusun.. hahhaah... nak pi amik.. batang kali ngan gmbak xjauh dah... 45 menit je naik kereta.!!! :))

cappuccino said...

manggis , durian, cempedak, rambutan, dokong, pulasan . . . SUME BAPAK AKU juall~ nak lagi mai la beli ~~ haha

Aidil Suhaimee said...

hahaha memang laa bapak kau juai BUAH-BUAHAN tuh.. kau kasi ler si MUNA tuh..dia berharap beno nak makan buah2 tuh..DURIAN apatah lagi....haha kasi selori pon xcukop...

ayiel said...

hari tu parents sue dah hantar kat umah aku dah, SEMUA dah HABIS

kau la plak hantar kat aku hahahaha

Aidil Suhaimee said...

haha dasar hantu durian!! aku xde dusun durian..tapi pak angkat aku ade..haha nak pi amik lerr kat sana..bnyak weii sedap lagi haa..isi dia pergh!! makan boleh ingat sampe tido..hhaha

cik ayuni said...

wah, best nyer buah2 tu..

Muhammad Adam bin Roslan said...

woi!! x ajak~~

Aidil Suhaimee said...

cik ayuni :: mmg best buah2 tuh..sedapp

adam :: nak ajak apenya..hahha